20120301

Girl laying down


Kjol - GRANIT, Väska - Vintage. Skor - ASOS.com. Jeansjackan är Levis, 
den köpte jag i en underbar Second hand butik i Paris för något åt sedan. 


Jag utmanade vårvintern i dag och tog på mig jeansjackan när
jag gick hemifrån i morse (natt) vid fem-tiden. Dessutom utmanade 
jag mina hälar när jag tog på mig mina helt nya skinnskor. Jag tänkte att 
jag skulle gå försiktigt till bussen, alltså smyga fram, och sedan trippa 
mellan tåg och buss för att sen kunna strosa runt på mässan i ett par 
något ingångna skor. 

Dock är jag en tidsoptimist personifierad och var, så klart, 
lite sent ute för att hinna med bussen till centrum. Det resulterade i att
jag sprang halva vägen ned. När jag äntligen kastade mig in på tåget så
gjorde det lite lagom ont i mina bultande fötter. När jag sen skulle 
ställa mig upp efter en kvarts tågresa dog jag lite av smärta.

Summan av kardemumman, jag strosade i strumplästen 
på Centralen, mina hälar förlorade utmaningen men jag vann
helt klart kampen mot vintern för fokus låg på skavsår istället för
kalla armar. I mitt huvud hade jag i alla fall roligt åt att det här 
är en typisk parodi på mig själv. Om än något extrem.

Sen mötte jag upp Nancy och vi hade en riktigt effektiv 
tågresa då vi bestämde vår färgskala till kollektionen och hann 
gå igenom massa frågetecken. Väl i Borås möttes vi av en taxi-chaufför
som bjöd på resan eftersom han egentligen körde färdtjänst. Vilket
välkomnande! Sedan tog vi en kaffe på Wayne's och när butikerna
öppnat en halvtimme senare så köpte jag ett par nya skor.

Skavsårsplåstren på och jag nästan svävade fram. 
Hela vägen till mässan där vi träffade massor med bra kontakter 
och hittade grymma tyger till kollektionen. Där fick vi dessutom hänga 
in i garderoben gratis eftersom vi inte hade kontanter med oss. 
Underbara Borås-bor! När vi kom ut tittade solen fram och vi 
vandrade iväg till tåget igen.

Nu blir det te och mackor med min stora älskling,
sen ska jag välförtjänt krypa ned i sängen och sova djuuupt.

Hej så länge.

P.S. Pappa: Ja, jag skulle kanske haft vinterjackan, eventuellt 
långkalsonger och inte skjutit upp skavsårsomplåstrandet till 
morgondagen. Tack för all omtanke men jag verkar aldrig 
lära mig av din vishet D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar