20120309

All my days


Sara önskade att jag skulle ta upp vad jag använder
för ansiktskrämer och smink, så här kommer hela kittet:

Jag har ju skrivit tidigare om hur jag lätt får torr hy om
jag inte använder rätt produkter så dessa fyller min neccessär
för tillfället. Men mina ansiktskrämer + ögonkräm är inte
med eftersom vi är hos mina föräldrar över helgen och 
de tyvärr råkade stanna hemma. 

Mina bästa basprodukter är MD Formulations facial cleanser 
och moisture defense. Riktiga fuktkickar + att rengöringskrämen
är peelande med AHA-syror. De ger verkligen en synlig skillnad,
i alla fall på min hy. Den lilla tuben med turkost på är Murads
blemish treatment, perfekt mot oönskade små rackare.
 Här snackar vi mirakelmedel!

Nästa grej är Cliniques redness solutions och mina sminkfria
dagar så använder jag bara den + ögonbrynspenna över basen och
känner mig ändå riktigt fräsch. För det mesta så kanske jag använder
lite mer smink än så och då är det i första hand bareMinerals, fairly
light, vit kajal och ett rött läppstift från FACE Stockholm som
åker på. + Mascara om jag inte tonat ögonfransarna!

Den dag- och nattkräm jag använder nu är Weledas. 
Men när jag har bättre med pengar än nu så brukar jag föredra 
Dermalogica, framför i princip allt annat.

Ha en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar