20121205

Eternal gifts

Här kommer en hel del förslag på fina (mestadels) mjuka
paket också:
JOHN BLUND:
Skellettpyjamas, pippitröja och pippi påslakanset - Åhléns. Tröja med fransk
text och tröja med stjärna på bröstet - Zara. Sparbössa uggla - Lagerhaus, Stor sparbössa
elefant - bl.a. mokkasin.com. Sängkläder med blommor, stjärnor och kanin - H&M. Mjuk
och mysig morgonrock - Finns på bl.a. H&M och Åhléns. Filt i pälsimitation - Hemtex.
Sänghimmel - ellos.se. Katt - unibarn.se
VARDAG & FEST:
Camping t-shirt - Bobo Choses (underbara kläder!). Långärmade t-shirts - Alla
från H&M. Wild at heart t-shirt - Mini Rodini. Varm vintermössa - Fjällräven, skulle
även vara kanon med extra vantar (Har hört att Tornedalens är bäst). Militärbyxor
med fjärilsmönster - Lindex. Nyårsklänning, strumpbyxor, bolero och glittriga
ballerinaskor - Allt från H&M. 
MYSKLÄDER!
Underställ i fleece och sweatshirt med stjärna - Molo. Underställ i
merino - Vossatassar. Gråmelerad mjukisdress - H&M. Pandatröja - Mini Rodini.
Tofflor i filt - Pia Wallén. Kattröjor - Bobo choses och Lindex.
KUDDRUM:
Kuddar, de två längst upp till vänster - Afro art. Tetraformad sittpuff
med chevronmönster - pastill.nu. Zebra-, giraff-, kanin- och zickzackkudde - Alla
från H&M. De stora sittkuddarna på mittenbilden + den tetraformade är
hemmasydda.

Dessa julklappstips passar nog de flesta små busfrön på
några (typ 2-5) år. Men visst skulle det sitta himla fint med lite
påfyllning i A's garderob, så som hon växer! 

Hon har så hon klarar sig i 92 nu men det sitter precis perfekt 
och vi har inte ett endaste plagg i 98-104 (trodde det var långt borta), 
dessutom håller hon precis på att växa ur sitt fleeceunderställ och skulle 
behöva ytterligare ett lager i merinoull så hon håller sig varm och 
go i vinter.

Sen finns det så klart andra saker som det är lite dåligt med, 
så som sängkläder och hon har ingen sparbössa heller. En större 
ligg-/sittpuff att ha både i sitt rum och när hon ligger framför tv:n, det
vet jag att hon skulle uppskatta massor! Jag har funderat på att sy en
men har inte fått tummen ur och nu när det är så nära till bebis
orkar jag nog inte dra igång det projektet tyvärr.

Hoppas ni med små barn känner er inspirerade och även
att närmsta familjen blivit lite klokare på vad som våran bästa lilla A
kanske vill ha. Vi ser så klart gärna att ni hittar på något helt annat! 
Men nu har ni i alla fall fått en hel del tips.

God klappjakt!

3 kommentarer:

  1. Oj så mycke fint! Jag blir inspirerad trots att jag inte ens har någon liten än. Haha! Mini Rodinis kläder har jag stått och suktat över några gånger när jag tagit min runda på söder. Speciellt plaggen i den där smutsigt mintgröna färgen. Helt underbar!!!

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Tjuvläser lite ibland och tänkte att det var dags att hälsa lite.
    Gillar bloggen, bra tips och känner igen mig i mycket av din inspiration. Tummen upp till afoart, bra skit!
    Hare gött :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sandra! Tack så mycket och vad roligt att du ger dig till känna. Jag undrar ofta vilka alla är som kikar in här och önskar att fler gjorde som du :)

      Radera