20120426

Casimir pulasky day

Ull och formar - Panduro

Jag är så himla sugen på att pyssla nu, vet inte 
vad som flugit i mig men jag har verkligen ett enormt 
pyssel-craving för tillfället. Här om dagen beställde jag 
hem ett jättelass med pysselpryttlar och bra-att-ha-grejor 
från Panduro och jag längtar verkligen tills det kommer 
hem till mig så jag får sätta händerna i det.

Ett av projekten är att tova bokstäver, troligtvis 
blir det A's namn som så småningom ska sitta på dörren 
till hennes rum,  men fram tills dess ska jag nog trä en 
tråd igenom dem och hänga på sänggaveln.

I dag måste jag däremot plugga hela dagen, har en tenta 
som närmar sig lite väl fort och dessutom seminarieuppgifter 
som jag måste göra och framförallt förstå! 

Det är lustigt egentligen, för när jag pluggade konst på 
Basis så var jag nästan aldrig sugen på att ställa mig framför 
stafflit med penseln i ena handen och paletten i andra (vilket
jag gjorde varje dag). Det var som om jag blev mätt på allt 
kreativt efter det första halvåret. 

Visst lärde jag mig mycket och tyckte det var
roligt men jag uppskattade det inte. Nu däremot kan jag
inte sluta drömma om en egen ateljé. Hur var det nu det
där med gräset som var grönare... 



1 kommentar:

  1. Anonym26.4.12

    Jag tycker vi tar en pysseldag snarast! (Jag har ju endel virkning att göra...)

    SvaraRadera